Naar Cahuita

6 maart 2014 - Cahuita, Costa Rica

Het is inmiddels donderdag, en we zitten in een mooi hotel, pal aan het mooie witte zandstrand bij de ingang van Cahuita national park. Dit is niet het hotel dat we hadden geboekt. Toen we hier aankwamen na een busreis van ca. 4 uur, bleek  ons geboekte hotel aanzienlijk verder van het centrum van dit kleine dorpje te liggen, dan we dachten. Na bijna een half uur lopen (met de backpack!) kwamen we bij Cabinas Nirvana aan. Bezweet en moe, en lichtelijk geirriteerd (we hadden ons juist voorgenomen om niet te veel en te lang met onze bagage te lopen) melden we ons bij de receptie. Sepp, de Duitse eigenaar, verontschuldige zich wel en zei dat hij ons had kunnen ophalen bij de bushalte. Maar we hadden hem daar gebeld, en kregen hem niet te pakken. Met onze cabina was op zich niets mis, ruim (was dan ook voor 4 personen), met eigen keuken, en uitzicht op mooie tuin. Heel rustig ook. Maar meer iets om te zijn met eigen vervoer. Het strand, op ongeveer 100 meter afstand, is zwart, niet echt aantrekkelijk. Dus eerst maar erop uit om een ander hotel voor de komende 3 nachten te zoeken. En zo kwamen we uit bij hotel National Park, een schot in de roos, zeker kamer 16, met uitzicht op een tropisch strand uit de folders. En op de achtergrond het geluid van de golven. Heerlijk. Cahuita is klein en rustig. In het weekend schijnt het wel wat drukker te zijn, maar dan zijn wij weer vertrokken.  De Caribische kust is heel anders dan de Pacific, vooral ook door de bevolking, die gemengder is. Meer laid back, minder grote, luxe resorts (zeker niet in het dorpje zelf), gemoedelijk en "lazy". Fijn om hier een aantal dagen te relaxen. Gisteren hebben we een wandeling van enkele uren gemaakt in Cahuita National Park. Weer een aantal dieren gezien (apen, luiaard, slangen). Toen we halverwege waren en in dubio waren of we terug zouden lopen of doorgaan en verderop de bus terug te nemen, bood iemand ons aan om ons terug te varen vanaf Punta Cahuita. Natuurlijk tegen betaling, maar wij vonden dat wel een heel fijn plan. Het was dan ook weer geweldig om langs de kust terug te varen. Terug in het hotel, zagen we een toeristenbus uitladen, en was het plots een beetje druk. Bleek een groep Nederlanders te zijn, groepsreis van Djoser.
Vandaag met de bus naar Puerto Viejo, een wat grotere plaats ten zuiden van Cahuita. Kopje koffie gedronken en wat rondgelopen, maar snel weer terug naar Cahuita om nog even aan het strand te kunnen liggen. Verder niet zoveel te melden. Morgen stappen we weer in de bus naar Puerto Limon, om daar over te stappen op de bus naar Batan, voor ons bezoek aan Tortuguero national park.

1. Sjouk:
    7 maart 2014
    Nog hele fijne dagen en ik heb weer genoten van jullie verhaal. Groetjes, Rein en Sjouk.
  2. Erikwinkel:
    7 maart 2014
    Heimwee!! Wat heb ik het leuk en gezellig gevonden in Cahuita!!! Wat een heerlijk sfeertje was het daar zo'n 15 (!!!) jaar geleden.
    Geniet ervan!!

Groetjes
    Erik
  3. Hans:
    7 maart 2014
    Weer leuk om iets van jullie te lezen. Jullie kunnen,als jullie thuis komen, een boek uitgeven met alle verhalen. Groetjes
  4. Lara:
    8 maart 2014
    We blijven natuurlijk jaloers en die foto's maken het niet makkelijker ;-)
    Ons staat een zonnig voorjaarsweekend te wachten, dank dat jullie de zon onze kan op sturen, heerlijk.
    Veel plezier in Tortuguero!

Besos y abrazos