2de reisverslag september 2011

5 september 2011 - Lovina, Indonesië

Lieve mensen,

Hier mijn 2de reisverslag. Ik ben vandaag met Komang naar 3 scholen geweest in Lovina. Komang is onze vertrouwensman hier in Lovina. Een aantal jaren geleden hebben wij met een aantal mensen uit Mijdrecht een boot voor hem gekocht. Hier doet hij nog steeds goede zaken mee. Al met al was het een hectisch dagje. Om het voor de scholen ook wat overzichtelijker te maken heb ik uit Mijdrecht mappen meegenomen { met dank aan Mondria uit Mijdrecht}.  Daar hebben we per school alle gegevens van de kinderen ingedaan die we op die school sponsoren. Al snel werd duidelijk dat niet alle kinderen meer op school zaten. Je mag dan denken aan kinderen die naar de juniorhigh zijn gegaan, en 1 meisje was zelfs verhuisd. Ik ga in ieder geval proberen haar nieuwe adres te achterhalen. Een van de meisjes was zelfs gestopt met school omdat het voor haar te moeilijk was om de normale lagere school te volgen. Ook dit heeft mijn aandacht. Ik spreek morgen haar ouders en misschien kunnen we nadenken over speciaal onderwijs. Morgen ga ik weer terug naar school nummer 2 hier in Lovina. Daar hebben we de kinderen met hun ouders uitgenodigd om weer voor de jaarlijkse foto te gaan poseren. Natuurlijk wordt dan het schoolgeld voor dit schooljaar overhandigd.

We gaan op 2 van de 3 scholen hier in Lovina 11 kinderen extra inschrijven. In Pancasari komen er ook nog 10 kinderen bij. Dit brengt het aantal gesponsorde kinderen dan op 91. Jullie zullen begrijpen dat ik daar lekker druk mee  ben. Maar het geeft wel erg veel voldoening als ik alle blije gezichtjes van de kinderen zie. De allerkleinsten hebben het niet zo in de gaten, maar voor de ouders valt er een hele last van de schouders.

Op dit moment van schrijven hebben ruim 80 kinderen een vaste sponsor. We blijven dus nog steeds zoeken naar nieuwe sponsoren. Ik geef hier in Lovina ook veel kaartjes weg aan toeristen om hen te informeren over ons scholingsproject.

Tot zover deze update. Morgen zet ik wat foto’s op reislogger van de school die ik dan heb bezocht.

Hartelijke groet,

Tjeerd

1. Erik:
    5 september 2011
    Ha die tjeerd, Je hebt het er maar druk mee, kun je afkicken van de post. Jammer dat het niet meer gelukt is met de USB sticks. Zet je beste beentje voort en sterkte en groetjes aan Hetty.
  2. Thea:
    6 september 2011
    Leuk dit t lezen, Tjeerd. Ja, zo kom je allemaal onverwachte dingen tegen. Dat is natuurlijk ook het uitdagende van dit project.Veel plezier er verder mee en ik blijf meelezen. Groeten, ook van Dick, Thea.
  3. wilma wortel:
    Hoi Tjeerd,

Het lijkt me heel leuk en dankbaar om zo dicht bij de mensen te zijn waar het om gaat hier.Je zal wel lekker slapen s`nachts.!!!
    Succes.!!!
    Groetjes vanuit hilversum.
  4. Louise Heesters:
    Hoi oompje,

Fijn dat je veilig en wel bent aangekomen.We hopen dat het klimaat daar je goed doet. Leuk te horen dat met Rio en zijn familie alles oké is. We wensen je veel succes met je fantastische project.
    Groetjes,

Piet, Louise en Thio
  5. pieter:
    6 september 2011
    KEEP UP THE GOOD WORK! Ben trots op je!
  6. Olga:
    6 september 2011
    Ik ben blij dat je goed ben aangekomen.
    Fijn dat je weer bij je kindren bent en de warmte je goed doet.
    liefs Olga
  7. Ron en Elly:
    7 september 2011
    Hoi Tjeerd, klasse man al het werk dat je daar verricht, succes met alles groetjes van Ron en Elly
  8. Niko:
    9 september 2011
    Hoi Tjeerd!
    Heel veel succes met de kinderen en plezier voor jezelf!
    Groetjes uit Groningen,
    Niko
  9. Hans:
    9 september 2011
    Hallo Tjeerd,
    Leuk om je reisverslagen te lezen. We zijn even thuis tussen 2 vakanties door. Ik denk dat jij het warmer hebt als wij. Hier is het herfst. Het is goed te zien dat alle kinderen er nog blij mee zijn. Het geeft in ieder geval een goed gevoel en voldoening

Groeten

H & H
  10. Ma winkel:
    11 september 2011
    Hallo Tjeerd
    Wat een mooie verhalen,ik zie veel voor me,doordat ik het daar gezien hebt,Groeten Ma Winkel
  11. Monika Pieternella-Simonse:
    14 september 2011
    Hallo Tjeerd,

Geweldig weer, om te lezen wat een enorm succes je in een aantal jaren hebt kunnen boeken! Nog even en de teller slaat door over de 100! Uit je reisblog begrijpen we dat Hetty ook nog komt, maar pas over een paar weken.
    Bij deze hopen we dat Hetty dit berichtje leest en indien mogelijk contact met ons wil opnemen via tel.nr. 06-46408923. We hadden graag nog iets willen meegeven aan Tjeerd, maar dit is niet meer gelukt. Mogelijk kan dit alsnog via Hetty?
    Tjeerd, heel veel succes nog verder. Je maakt écht het verschil voor heel veel kinderen, ouders en families op Bali. Nu en zeker ook in hun toekomst!

Groetjes uit Capelle aan den IJssel
    Vernon, Monika, Milan & Yelitza